Pagina's

dinsdag 13 januari 2015

dankbare dinsdag .....atelier mokken

Zomaar een dag waarop je eens noemt waar je dankbaar en blij voor bent.

Blij ben ik met mijn nieuwe ateliermokken,
 gezellig  met mijn kabouter vriendjes erop
Wat een prachtexemplaren zijn het,  met  hele mooie bijzondere tekeningen.
Echte Rien Poortvliet mokken,


Een echte kunstenaar was Rien Poortvliet !!
Als ik zijn boeken lees,
  heb ik vaak het idee....om  ff een bakkie bij ze te  gaan doen,
Rien en zijn vrouw twee hele gewone lieve mensen, 

Door de jaren heen
 heb ik veel van zijn werken verzameld.


Favoriet is bij mij het hondenboek Braaf !!
Prachtige verhalen over de eigen honden van Rien.,
maar ook alle andere rassen komen aan de beurt, 
met hun eigenaren en eigenaardigheden.

Een echte aanrader


En het boek over de kabouters,
Daar kan ik heerlijk bij wegdromen.


In het atelier hangen ook Poortvliet tegeltjes
 ooit gevonden op een rommelmarkt


Ik heb de mokken nog eens goed bekeken,
En wat passen die weer goed bij mijn spin capriolen
kijk maar...........


Het verven met bloemen en planten :)
Dat deden de kabouters dus ook al !!


En zo drink ik een lekker bakkie in het atelier


Nu alleen nog op jacht naar nummer 8 
want die mis ik nog.

Fijne dankbare dinsdag

Lieve groet Albèrtje







7 opmerkingen:

  1. PRACHTIGE mokken die perfect bij je passen en bij je atelier! Zulke mooie tekeningen erop en zelfs het verven, da's toch geweldig leuk! Hopelijk vindt je snel nummer 8.
    Grtjes, rita

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk zeg die verzameling ,zal mee uitkijken naar nr 8

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wat een blij blogje,leuk die mokken,ik probeer elke dag een foto te maken waar ik die dag van kan genieten,ik merk dat dat nog best wel moeilijk is,maar ik ga het echt proberen elke dag.

    gr yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk om te lezen. Succes met de zoektocht naar nummer 8. Ze zijn inderdaad heel leuk, die mokken. Ik vond het kabouterboek ook altijd heel erg leuk en heb er zelf ook een versie van aangeschaft, uit jeugdsentiment en voor de heb.
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat kon die toch mooi schilderen die Rien. Ben ook zo een fan van zijn tekeningen. Ik hoop voor jou dat nr 8 zich snel bij de groep aansluit. Dat lezen we dan wel.
    Grtjs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een leuke mokken! Ja Rien Poortvliet was een echte kunstenaar. Ik heb ook een aantal van zijn boeken gehad en het was een plezier om in te bladeren.
    Wat leuk trouwens dat de kabouterthema's op de mokken zo goed passen bij het spinnen en kleuren van de wol!
    Groetjes weer

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ja dat zijn inderdaad prachtige mooie mokken.
    Gr. Miranda

    BeantwoordenVerwijderen