Pagina's

dinsdag 2 oktober 2018

Dankbare dinsdag.......

Een weekendje weg  in ,,,,,,,,,,,


Mooie omgeving 
gewandeld langs bos en hei.

Bijzonder dat het in die omgeving toch heel anders is
 dan bij ons op de Veluwe.


Als je Drenthe zegt.....
daar horen de hunebedden bij.


En we bezochten nog het openluchtmuseum 
van  Ellert en Brammert .
Dit zijn twee reuzen en 
zij staan voor een sage over twee rovers.


Het openluchtmuseum
gaat over het wonen en leven in Drenthe 
in vroeger tijd.

Van plaggenhut naar  boerderij.


Een plaggenhut bestaat uit 2 kamertjes 
1 om in te wonen
en 1 voor de geit.

Onvoorstelbaar maar reuze interessant
om zo'n hutje van binnen te bekijken.

Erg mooi dat dit erfgoed bewaart blijft.

En manlief had dit uitstapje goed bedacht !!!!


Lieve groet Albèrtje







14 opmerkingen:

  1. Ben er ook eens geweest.jaren geleden maar blijft interessant.zo blijf ik hunebedden ook altijd iets gaaf vinden die kolossale stenen. Fijn dat jullie genoten hebben

    Gerrie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi daar in Drente, leuk die twee reuzen om te zien. Jullie hebben een mooie dag gehad!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja, in Drenthe is het inderdaad heel anders qua landschap... Dat van dat openluchtmuseum ga ik onthouden!
    Maar Putten is natuurlijk ook mooi hè...
    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zo heeft iedere streek zijn bijzonderheden!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Elke provincie of streek heeft veel te bekijken en te genieten.
    Leuk zo een uitstapje maken.
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Drenthe staat ook nog op mijn lijstje.
    Al de provincies hebben weer mooie dingen TOCH.........liefs. Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ellert en Brammert, bij mij om de hoek, ik kan het iedereen aanraden, zowel het museum als de hele provincie. Woon er nu 6 jaar, en ga er nooit meer weg!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dat is voor mij al heeeel lang geleden dat ik bij Ellert en Brammert ben geweest. Misschien wordt het weer eens tijd. Fijn dat jullie hebben genoten.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Lekker zo even met zijn tweetjes er uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat leuk! Volgens mij ben ik nog nooit in Drenthe geweest, wordt toch tijd :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik kan het je absoluut aanraden!

      Verwijderen
    2. Helemaal met Anja eens zo bijzonder.
      Anja heb jij ook een blogadres

      Verwijderen
  11. Ik heb nog nooit de hunebedden gezien in het echt, misschien toch maar eens doen.Leuk om te lezen dat je het naar je zin hebt gehad.
    Groet Thea

    BeantwoordenVerwijderen