Pagina's

woensdag 13 april 2016

spinnen

Van Ina kreeg ik zijde om te spinnen
weer een hele openbaring,
dit is toch weer heel anders spinnen dan schapenwol.


Ina vertelde nog dat twijnen met merino
een mooi resultaat geeft.,
maar helaas.............
 dat schaap ligt niet in mijn schapenstal.

dus op zoek naar een merino vacht


of...... heeft iemand een idee welk soort nog meer geschikt is.
Ben er al achter dat merino moeilijk te verkrijgen is.

maar wie weet ...... wordt het wel wat.

Lieve groet Albèrtje



12 opmerkingen:

  1. Leuke hobby.
    Heeft een Merino schaap een soort dreadlock vacht? Afgelopen zondag was ik in Pieterburen en daar liepen naast de zeehondencreche een paar schapen met dreadlock vacht. Dus als je in de buurt komt...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Volgens mij kan je mengen met iedere vacht ,zachte vacht die een beetje kange lokken heeft , bluefaced leicerter is ook altijd wel lonrwol van te koop ,
    Maar ik denk dat je gewoon zelf moet gaan proberen met wat je al in huis hebt.
    En de laatse verfjes zijn met ashford , stamverf gemaakt en dan maar mengen ,leuk hoor

    BeantwoordenVerwijderen
  3. O, mooi! Zijde! Lijkt me heerlijk om daar mee te werken!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het ziet er ook heel anders uit. Ik kan je niet helpen aan schapen wol..

    Lieve groet,dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zijde spinnen? Wat leuk dat je weer iets nieuws aan het proberen bent!
    Is het echt nodig dat je de zijde combineert met een andere vacht of is dat een exfra probeersel? Verwacht van mij geen goede raad hoor, ik zie in de weilanden wel verschillende schapen, maar heb geen idee hoe ze heten :-)
    Groetjes weer

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat schaap is wel een dotje ;) maar verder kan ik je niet helpen helaas.Lieve groet!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Lekker zacht om zijde te spinnen. Succes met de zoektocht.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. hoi je kent me niet en ik jou niet!
    maar toch ff reageren, heb merino gekocht bij de midwinterwol in winschoten, bij een duitser die er stond, heerlijk zacht. en bij lowlandslegacy. ook duitse merino 500 gram voor e 12.50.spint lekker en kan in je nek zonder de kriebels te krijgen!
    groetjes marian b

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dat ziet er mooi uit... Ik kan je niet helpen aan zo'n vachtje, maar ik hoop wel dat je 'm vindt...
    Fijn weekend, groetjes v. Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  10. hoi albertje, zijn we weer;
    vergat nog te zeggen dat je op de site van de landelijke spingroep, een link hebt naar allerlei wolmarkten en zo, daar is meestal ook wol om te spinnen te koop. de eerste is 8 mei in kerkrade, op t lijstje staat nog hoorn orvelte ermelo joure ouwerkerk. is er wellicht eeentje in de buurt,groetjes marian b

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mooi ! Oh spinnen is mijn ondergeschoven kindje. Ik heb een pracht spinnewiel maar doe er zo weinig mee...

    BeantwoordenVerwijderen