Pagina's

vrijdag 14 november 2014

spin blogje

Druk, druk ,druk, maar dan wel heerlijk druk :)
De klossen raken vol.


En weer een nieuwe ontdekking gedaan.
Vacht en vacht is wel heel erg verschillend,
van vezel, uh.... hoe zeg ik dat ??
De wol van het witte schaap is veel korter dan dat  van het blauwe schaap

Maar ook witte schapen verschillen in kleur
bij deze klos keek ik er al een beetje vreemd tegen aan.


wit en wit en allebei gewassen en toch.....
heel verschillend van kleur.


Zo wordt het wel heel erg leuk om te spinnen,
En  hier een donker schaap en een streng van een blauw schaap
( beetje grijzig )


Inmiddels is de aluin binnen
 ( bedankt voor de adressen top !!   ) )
en worden de uienschillen zorgvuldig bewaard.
Dat wordt een feestje voor januari denk ik 


En tot slot , de herfst tafel moest afgebroken 
want er moest veel mee naar de beurs.

ik dacht,  ik maak er een schapen wol tafel van.



Lieve groet Albèrtje






8 opmerkingen:

  1. Schaapjes, lekker warm voor de winter, leuk! Ik was ook al "druk" met schapen deze week :-)
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Das weer eens iets anders, een schapen tafel. Wat leuk om zo zelf je wol te kunnen spinnen.
    Grtjs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een gezellige schapentafel, dat past helemaal bij jou! grappig al die verschillende kleuren, net als bij ons mensen zeg maar ;-)
    Groetjes weer

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuke tafel en ja er zijn vele soorten wol en wol voor kamgaren ,het is een grote ontdekkings reis ik ben ook iedere keer verrast ,mooi je wol gaat goed zie ik ,gr marloes

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heerlijk die klossen en fijn dat je aluin hebt gevonden...
    Vergeet van het vroege voorjaar geen fluitekruid te plukken samen met Aluin een prachtige gele voorjaarskleur, jaaaa van Fluitekruid
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk he, de effecten van al die soorten wol! Ben benieuwd naar het verven!! Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuk dat je het ons toont, al die verschillende wolletjes van de schapen. Benieuwd naar je verfbadjes! Je woltafel is knap gemaakt!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen