Pagina's

dinsdag 29 april 2014

dankbare dinsdag.

En het is weer dinsdag,
Vandaag de koekoeksbloem,
 echt 1 van mijn favoriete bloemen langs de kant van de weg.
En ik beken het.......... ze groeien ook in mijn eigen tuin want ik vind ze mooi !!!


Mooi rose en voor mij altijd weer een feest,
 als  ze weer bloeien  langs de kant van de weg.
( en nu in mijn tuin )
Blij en dankbaar dat ik ze weer zie.


Vaak zie je ze bloeien naast het fluitenkruid.
Hoe hebben ze het eigenlijk  ooit bedacht....
 KOEKOEKSBLOEM !!


Zou het wat met  deze mooie vogel  te maken hebben  .....

                                                               
volgens mij worden de bloemetjes van de bloem
 niet gegeten door deze vogels


En het is geen kleintje als je het zo bekijkt.

 er zijn ook spreuken over de koekoek

Als de koekoek roept :  komt er regen !!

maar er is er nog 1 
als de koekoek roept :  wordt het mooi weer !!

Welke koekoek moet je nu geloven ?

Ja lekker verwarrend met die koekoek
 en dat alles door een foto van de koekoeksbloem :)

voor vandaag vind ik het wel weer genoeg 


Lieve groet Albèrtje






12 opmerkingen:

  1. haha! Wat een leuk idee om de bloem te combineren met de spreuken. En de laatste gaf me een grote glimlach, dank je wel!
    Groetjes weer

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dus dat is de koekoeksbloem! Mijn tuin staat daar momenteel overvol mee! Wél een leuk bloemetje, maar dit is wel heel veel...
    Leuk met al die spreuken, grappige afsluiting!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  3. hey die ken ik ook haha echt een mooi bloemetje wist niet dat het de koekoeksbloem was, misschien heet ie wel zo omdat hij overal opduikt ;o)
    groetjes Marjolein

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het heeft echt niets met vogels te maken.
    Maar de bloemen zijn heel erg mooi. Weet je dat er nog meer spreuken zijn over de koekoek?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ingewikkeld beest die koekoek maar het is wel een mooi bloemetje.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een gezellig blogje heb je er van gemaakt

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat heb ik weer van je blog genoten. Zo mooi die natuur.
    Grtjs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik weet wel dat de koekoekshommel op deze schooneid vliegt. Ik heb m ook in de tuin ben er net als jij dol op!
    x ES

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Gister toevallig een klein vaasje vol geplukt

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooi stukje weer. en mooie foto,s

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Inderdaad een heel mooi bloemetje!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ja het is een mooi bloemetje, alleen zie ik ze in mijn omgeving niet veel.....wel het fluitenkruid en koolzaad.
    Groetjes Jannie

    BeantwoordenVerwijderen