Pagina's

zaterdag 13 april 2013

lente !!

Ja hoor het is lente,  want hier zijn de vogels druk aan het nestelen.
Van de week ontdekt........ helemaal verstopt in het houthok.
Een merel  heeft daar een prachtig  nest van takjes en mos  gebouwd.
Ik kan er echt niet bij om te kijken of er ook al wat in ligt.


Kom ik vanmiddag thuis,  sta bij de voordeur rrrrrttttttssss vliegt er wat over me heen   huh..........
niet te geloven pal naast de voordeur in de bloembak ook een merel nest.


Leuk detail de coniferentakken heb ik er een paar jaar geleden ingezet, er zitten nog steeds geen wortels aan maar ze blijven mooi groen ra ra........ ik heb geen idee, maar mooi is het wel.


nou het fototoestel schuin er boven en........


niet te geloven er ligt al een eitje in.
Ik kan me niet voorstellen dat dit goed gaat komen ,
maar ik zal het wel in de gaten houden.

In dan net naast het slaapkamerraam van Risanka in de conifeer  zitten  onze vriendjes  de duifjes.
die vinden het vast heel gezellig daar,  want ze zitten er het hele jaar.



Jonge duifjes hebben we nog nooit gezien wel veel kapotte eitjes .
Maar wel heel gezellig nu nog eens zien of er wat in de vogelhuisjes wil komen.

Lieve groet Albèrtje






6 opmerkingen:

  1. Wat vind ik dit leuk ( dat eitje ) Dank je wel dat ik mee mag genieten. Ik heb nog nooit zo'n eitje gezien. Wij zagen hier eksters vliegen met takken in hun snavel.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat mooi, al die nestjes.
    Ben benieuwd wat het allemaal gaat "opleveren".

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat schattig, al die nestjes! Jullie hebben zeker geen poezen? Ik hoop dat het goed komt met dat eitje, laat je het ons dan zien? Lentegroetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wauw, wat leuk al die nestjes. Vorig jaar werd hier het vogelhuisje bewoond door een koolmezenpaartje. Maar nu staat het nog leeg. Ik hoop dat het nog wel bewoond gaat worden.

    Groetjes Jannie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. oohh dit is echt lentegevoel!! wat leuk zeg..dat eitje..genieten!!! Lieve groet, Petra

    BeantwoordenVerwijderen